換來新的崗位上也有一陣子了。
我從七月自己慢慢摸索,
試誤學習,
終於在看診上現在已經順暢許多,
接下來要往開刀房裡面進攻。
一切都是篳路藍縷沒錯。
沒有開刀的科別一下子要開始開刀,
一定是缺這個缺那個,
一點都沒錯。
撇開一切不流暢的龜速行政程序不講,
今日進開刀看機器,
順到預告有CASE要來開刀了,
希望OR也要好好準備。
當然...
我自己也要好好準備...
2010年6月30日 星期三
A letter from VS Chang
Dear Chief & colleagues:
I ran my check-in procedures and met my lab boss today. As a new comer, I needed security exam before entering NIH, similar to that at the airport. NIH has a big campus, 27 institutes, and many many buildings and trees, similar to a big American university.
My lab is Neurobiology, Neuroregeneration & Retinal Repair Lab (NNRL) at the National Eye Institute. My boss is an Indian with a kind smile. He lead me to go through the lab and introduced me to everyone one by one. I'm amazed that this lab has 55 people, consisting of official NIH employees, post-doc, MD PHD, and students. They came from various countries, including China, Korea, Japan (a male Tokyo ophthalmologist), Thailand, India, Poland, Netherland, Russia, a female neurosurgeon, and so on. However, perhaps I'm the first of the lab from Taiwan. This lab is much bigger, compared to any NCKU lab, and can be divided into three or four branches or groups. Every bench is clean and is not crowded. Every worker, including I, has a seat and table in the lab, a desk computer, and a bench.
It seems that my first job is to do subretinal transplantation of gene-modified stem cells. Two researchers will discuss with me tomorrow.
I currently lives a temporary room at a house in Rockville City, neighboring to Bethesda City, which is the location of NIH. I need to walk 20 mins to the station, take the subway for 20 mins, and walk 20 mins to the lab. My wife and 2 younger children are now at my friend in Deleware State, 2 hours away from here. My first son is now at my brother in law in New Jersey State, 4 hours away. I'm finding a suitable house rental for my whole family and hope to settle down before semester. We saw a beautiful house (USD 620,000), but the rent is USD 2,400 per month (= NTD 75,000/month). Everything is expensive here: bread and other food are twice than in Taiwan, health & car insurances are 4 times higher. Only oil, coke and car may be cheaper.
It's a totally new life, new job, new thinking and new style. I can not totally understand English that people say, can not totally figure out the money card of subway, and do not know most of the lab work. I'll stay here for 100 weeks and hope to achieve some wonderful experiences and results before coming back.
I already opened an account in Skype, and created a Facebook with my Chinese name and probably will post my photos some day after. You can not imagine that the sunset here is 20:30 and the weather is as hot as in Tainan. But there are trees, wood, small animals and birds everywhere. I saw a racoon 浣熊 at night, a wild rabbit and many squirrels. I was told that deer and fox would appear at the back wood if I would decide that beautiful house.
See you soon.
Sincerely,
Yi-Sheng Chang
2010年6月29日 星期二
小桔子受傷咧
2010年6月28日 星期一
2010少見的網誌文
礙於近來沒有去吃喜酒,
也沒有快樂出遊,
照片數量就這樣狂下降,
只有天天在家裡拍小桔子,
跟小桔子玩耍等等"宅"遊戲了。
所以最多的是小桔的相片。
瞧他多會擺POSE....

不過大多數時間他在家是這樣的......

然後奇怪的是,
五月份我都沒甚麼印象,
六月就這樣也快過去了?!
只記得六月是倒數時間,
我請假了...準備考試,
但是之前還是有到新門診看一次唷!!!
新的二診~~~

新的眼科門面~

新的初診區~~

阿媚~大家的好朋友~~~

對!這就是我們主任~~令人敬愛的主任喔~~~

大家合照是一定不能少的:

之後我就宅在家裡了。
也不全然,生活中還是很多小小雜事需要處理。
例如,
新醫院的工作面試、體檢,
環境介紹之類的....都在這期間慢慢的進行。
昨天很悶就跑出去走走。
不過也沒走遠,
就在民權路上的"公會堂"也就是所謂的"吳園"晃晃~
才發現裡面好多小朋友情侶們,
原來那是個約會好地點?!
古色古香,雖然會一直有華威影城爆米花的味道飄來......

裡面有一大塊草皮很好躺的樣子喔~~~

就是這棟建築物..有眼熟嗎各位?

最後奉上與攝影師的合照,
草草結束這篇無主題的網誌...

相片看這裡:
Album 01
還有這裡:
Album 02
也沒有快樂出遊,
照片數量就這樣狂下降,
只有天天在家裡拍小桔子,
跟小桔子玩耍等等"宅"遊戲了。
所以最多的是小桔的相片。
瞧他多會擺POSE....
不過大多數時間他在家是這樣的......
然後奇怪的是,
五月份我都沒甚麼印象,
六月就這樣也快過去了?!
只記得六月是倒數時間,
我請假了...準備考試,
但是之前還是有到新門診看一次唷!!!
新的二診~~~
新的眼科門面~
新的初診區~~
阿媚~大家的好朋友~~~
對!這就是我們主任~~令人敬愛的主任喔~~~
大家合照是一定不能少的:
之後我就宅在家裡了。
也不全然,生活中還是很多小小雜事需要處理。
例如,
新醫院的工作面試、體檢,
環境介紹之類的....都在這期間慢慢的進行。
昨天很悶就跑出去走走。
不過也沒走遠,
就在民權路上的"公會堂"也就是所謂的"吳園"晃晃~
才發現裡面好多小朋友情侶們,
原來那是個約會好地點?!
古色古香,雖然會一直有華威影城爆米花的味道飄來......
裡面有一大塊草皮很好躺的樣子喔~~~
就是這棟建築物..有眼熟嗎各位?
最後奉上與攝影師的合照,
草草結束這篇無主題的網誌...
相片看這裡:
Album 01
還有這裡:
Album 02
2010年5月2日 星期日
四月月刊?!
這網誌變成月刊,
情何以堪啊?
四月份做了甚麼呢?
因為月初本來打算前往日本稍錢賞櫻花,
結果沒去成,
改成去墾丁灑錢作大爺,
一直狂刷卡狂吃的結果...
就是體重計很過份的一直上升,
根本沒有下降的空間。
艷陽下托斯卡尼:
(終於讓我住到囉)

春吶春浪過後,墾丁很像荒城,等待六月後的人潮:

大粗腿大臉鬼不出來嚇人了。
給大家看看怎麼吃的這麼肥:



就是這樣短短兩三天內體重直線上升好多好多,
肚子上那一圈怎麼樣也不消。
好沮喪......
過了幾天以後,
因為慶祝妹妹高分考過國考,
跑去香格里拉慶祝....
又是肥胖的開始。
突然發現香格里拉的BUFFET沒啥好吃耶:

下面這位苦主一直說很不好吃:

又過了幾天後,
喜歡美食的ENT各位醫師們,
邀我們前往德安百貨聚餐。
想說真的沒有去過那家火鍋店,
所以還是很開心的答應了。
(所以你看我四月肥不肥?!)

正妹一枚給大家欣賞:

不是我再說,
上面那鍋正妹超有氣質的。
您看看您看看,
這樣子體重怎麼可能降的下來呢?
小桔你說是不是啊???

小桔:"好吃好吃~~~"
(不負責配音中)
相簿連結請看
愛吃相簿
小桔專屬相簿
情何以堪啊?
四月份做了甚麼呢?
因為月初本來打算前往日本稍錢賞櫻花,
結果沒去成,
改成去墾丁灑錢作大爺,
一直狂刷卡狂吃的結果...
就是體重計很過份的一直上升,
根本沒有下降的空間。
艷陽下托斯卡尼:
(終於讓我住到囉)
春吶春浪過後,墾丁很像荒城,等待六月後的人潮:
大粗腿大臉鬼不出來嚇人了。
給大家看看怎麼吃的這麼肥:
就是這樣短短兩三天內體重直線上升好多好多,
肚子上那一圈怎麼樣也不消。
好沮喪......
過了幾天以後,
因為慶祝妹妹高分考過國考,
跑去香格里拉慶祝....
又是肥胖的開始。
突然發現香格里拉的BUFFET沒啥好吃耶:
下面這位苦主一直說很不好吃:
又過了幾天後,
喜歡美食的ENT各位醫師們,
邀我們前往德安百貨聚餐。
想說真的沒有去過那家火鍋店,
所以還是很開心的答應了。
(所以你看我四月肥不肥?!)
正妹一枚給大家欣賞:
不是我再說,
上面那鍋正妹超有氣質的。
您看看您看看,
這樣子體重怎麼可能降的下來呢?
小桔你說是不是啊???
小桔:"好吃好吃~~~"
(不負責配音中)
相簿連結請看
愛吃相簿
小桔專屬相簿
訂閱:
文章 (Atom)